PROFESSIONAL PRODUCT DISCOVERY & VALIDATION™ – W REBELSOWYM WYDANIU: BUDUJ TO, CZEGO POTRZEBUJĄ TWOI KLIENCI
Masz wrażenie, że Twoje roadmapy przypominają wesołe miasteczko – niby tysiąc atrakcji, ale nikt nie kupuje biletów? Większość zespołów produktowych kręci się w spirali feature factory: backlog rośnie, a wartość dla klienta stoi w miejscu. Powód? Budujemy na założeniach zamiast na dowodach.
Professional Product Discovery & Validation™ to turbo‑warsztat, w którym zamienisz teorię Lean Startup i Continuous Discovery na pot, krew i łzy na praktykę i przeprowadzisz realne eksperymenty. Zero nudnych prezentacji – ponad 80 % czasu spędzisz w praktyce: przeprowadzisz wywiady z użytkownikami, postawisz prototypy, zbudujesz Test Card & Learning Card, odkryjest Jobs-To-Be-Done i zaprezentujesz wyniki niczym przed zarządem.
Najważniejsze? Pracujemy na praktycznych przykładach i zadbaliśmy o to abyś odnosił się do swoich produktów. Techniki i praktyki powtarzasz na własnym kontekście. Wracasz do firmy z kanwą Miro pełną zweryfikowanych hipotez, backlogiem eksperymentów i listą śmiałych decyzji gotowych do wdrożenia.
Brzmi intensywnie? I tak właśnie jest. Przygotuj się na ciągłą wymianę doświadczeń z innymi uczestnikami, feedback 360° i publiczne rozbrajanie ograniczających przekonań. Bo tylko tak przejdziesz z „ja wiem” do „ja sprawdziłem”.
Jeśli tak, to nasze wydanie szkolenia „Professional Product Development & Discovery™” jest właśnie dla Ciebie!
Dołącz do nas i stań się liderem produktu, który potrafi budować wartość w każdych warunkach!
CZYM JEST NASZE SZKOLENIE?
70 % praktyki / 30 % mini‑wykładów. Wcielisz się w buty Product Managera organizacji, “przeżywając” wyzwania, sukcesy i momenty pełne nauki. Do tego otrzymujesz dużo przestrzeni na odniesienie się do swojego własnego produktu aby zastosować zdobytą wiedzę w praktyce. Dużo pracy inydiwualnej, grupowej i wymiany uzyskanych wyników. Dzięki temu wyjdziesz z gotowym backlogiem hipotez i planem badań.
CZEGO SIĘ NAUCZYSZ?
Szkolenie jest pełne praktycznych ćwiczeń. Nauczysz się m.in jak:
- Poznasz kluczowe definicje, praktyki i narzędzia związane z Product Discovery & Validation (Truth Curve, Test Card, Learning Card, DIBB).
- Zrozumiesz zależności między dobrze sformułowanym problemem biznesowym a zwrotem z inwestycji (ROI).
- Zastosujesz technikę „Problem → Hipoteza → Eksperyment” na przykładzie własnego produktu, budując testowalne hipotezy.
- Przeanalizujesz dane z eksperymentów, aby określić dopasowanie problem-rynek i wskazać luki w wiedzy.
- Ocenisz skuteczność różnych formatów MVP (Concierge, Fake-Door, Wizard of Oz) pod kątem koszt-sygnał.
- Stworzysz Impact Mapę, Opportunity Solution Tree, łącząc potrzeby użytkownika z celami biznesowymi.
- Zsyntetyzujesz proto-persony oraz zastosujesz „Jobs-to-be-Done” na podstawie wywiadów i obserwacji użytkowników.
- Zaprojektujesz i przeprowadzusz eksperyment „Sprint-in-the-class”, dokumentując wyniki w Test & Learning Cards.
- Opracujesz plan integracji poznanych technik i praktyk discovery z pracą Twojego zespołu, tak aby proces uczenia się stał się ciągły.
DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?
- Dla Product Ownerów / Product Managerów – kiedy trzeba ciąć „nice‑to‑have” i skupić się na impact.
- Dla Startup Founderów – bo runway jest krótki, a każdy eksperyment bez danych to spalona runda.
- Dla Scrum Masterów & Agile Coachów – by spiąć discovery z rytmem Sprintów bez chaosu.
- Dla Liderów produktu, UX, BizDev – jeśli decyzje „HiPPO” chcą zastąpić liczbami.
FORMUŁA
- szkolenie dostępne w wersji offline i online;
- 2 dni;
- dodatkowe materiały przygotowujące do szkolenia;
- materiały szkoleniowe;
- szkolenia dla grup otwartych i zamkniętych;
DLACZEGO REBELSI?
- Praktyka 3× większa niż w standardowym PPDV™ – dodatkowy dzień szkoleniowy ćwiczeń i dużo miejsca na Twój własny case.
- Społeczność – nie zostawiamy Cię z PowerPointem; działamy dalej w naszej Społeczności.
- Humor & transparentność – zero bullshitu, konkretne przykłady, jasna cena.
AGENDA
DZIEŃ PIERWSZY
Pierwszy Diament
- Praca do wykonania – rozwiązujemy problemy czy produkujemy rozwiązania? Czyli jak identyfikować sytuację gdy pracujemy jako fabryka funkcjonalności. Jak definiować właściwe problemy do rozwiązania? Business Problem Statement. Ocena Product Backlogu.
- Dane nie oceniają. Jak zbierać informację by potwierdzić lub zanegować kierunek? Jak dobierać rodzaj eksperymentu do problemu i sytuacji z jaką się mierzymy. Budowanie MVP. Tworzenie kart eksperymentu.
- Odkrywanie potrzeb użytkowników. Jak odkrywać prawdziwe potrzeby użytkowników? Jak przedstawiać je zespołowi? Double Diamond i sposoby na eksplorowanie problemów użytkownika.
- Strukturyzowanie problemów i potrzeb użytkowników. Jak użyć potrzeb użytkowników do stworzenia spójnej strategii rozwoju produktu? Jak zarządzać interesariuszami? Jak identyfikować które luki potrzeb użytkowników są warte inwestycji? Proto-persony, jobs-to-be-done i impact mapping.
DZIEŃ DRUGI
Drugi Diament
- Tworzenie rozwiązań. Jak wybierać, które założenia sprawdzać jako pierwsze? Jak kreować i priorytetyzować rozwiązania zachowując zgodność z potrzebami i oczekiwanymi rezultatami? Praktyki i sposoby na kreatywne generowanie rozwiązań.
- “Wyjście z budynku”. Jak robić product discovery w praktyce? Ale tak naprawdę, w praktyce, na sobie.
- Wnioskowanie z eksperymentów. Jak analizować rezultaty eksperymentów? Problem fit, solution fit, market fit. Jeszcze więcej Test Card i Learning Card.
- Product Discovery – kto, kiedy i gdzie? Jak łączyć product discovery z pracą zespołu? Modele product discovery.
- Egzamin, Q&A, dalsze kroki.
CERTYFIKAT PPDV™
CO SIĘ WYDARZY PO REJESTRACJI
FAQ
MASZ PYTANIA, CHCESZ SZKOLENIE DLA GRUPY?
Potrzebujesz więcej szczegółów? Chcesz upewnić się, że to szkolenie jest tym czego potrzebujesz? A może szukasz rozwiązania dla grupy kilku osób? Napisz do nas. Skorzystaj z formularz obok, napisz co Ci leży na serduszku, a my odpowiemy na dowolne pytanie dotyczące szkolenia, terminów, dostępności i preferencji kulinarnych trenerów.
Gotowy na zmianę z „dowoziciela” produktu na realizatora potrzeb? Dołącz do szkolenia Professional Product Discovery & Validation™ i odblokuj potencjał swojego produktu, nawet w złożonym środowisku dużej organizacji. Zdobądź praktyczne narzędzia, techniki i strategie, które pozwolą Ci skutecznie zarządzać produktem, pokonywać przeszkody i osiągać skalowalny wzrost. Nie czekaj, zainwestuj w swoje umiejętności i stań się liderem produktu, który inspiruje i dostarcza wartość!